Yang Harus Dilakukan Ketika Orangtua Meninggal

Yang Harus Dilakukan Ketika Orangtua Meninggal

Ya Allah diberikan pahala ketaatan kepada petunjuk-Mu bagi kami, baik yang anda kelonggaran kepada kita, dan kejayaan membuat kita lebih dekat.

Dan tidak meletakkan dosa dan kesalahan mereka yang kita buat dan tanggungjawab yang kita abaikan. Dan mari kita menambah dosa dosa.

Bagi ibu bapa dan nenek moyang kami yang telah meninggal dunia, memberi mereka rahmat yang menerangi tempat akhir mereka berehat di dalam kubur dan rahmat, yang mewujudkan rasa keselamatan apabila orang merasa takut apabila mereka dibangkitkan. Kini mereka melombong dari taman-taman syurga. Menjaga lubang mereka salah satu daripada lubang-lubang api neraka.

Ya Allah yang lemah lembut kepada mereka yang dengan kelembutan dalam kubur yang melebihi masa hidup beliau untuk kita sikap lembut beliau.

Ya Allah, jangan berkata mustafalan berita malu kita, dan tidak beban dosa-dosa kita kepada mereka.


Engkau hinakan diri di hadapan kematian, Munkar dan Nakir dengan perbuatan keji dan kezaliman yang kita ada.

Bergembiralah semangat mereka dengan amal kami di tempat pertemuan fikiran apabila beria-ria orang yang tak anak lelaki dan perempuan yang berbuat baik mereka. tidak mengambil mereka tercemar oleh perbuatan buruk kami.

Ya Allah menjadikan udara kami hati mereka pada hari berdirinya saksi-saksi. Dan memberikan mereka yang paling tidak senang dengan kejayaan anak-anak mereka sehingga anda mengumpul kami, mereka dan semua umat Islam di negeri kemuliaan, kediaman rahmat-Mu, dan penjaga-penjaga anda dengan orang yang anda keseronokan,

Iaitu, para nabi, shiddiqin, syuhada dan yang soleh, mereka adalah yang terbaik daripada rakan-rakan.

Itulah karunia Allah, dan Allah cukup mengetahui. Keamanan dan rahmat Allah ke atas junjungan kita Nabi Muhammad lakukan, keluarga dan para sahabatnya.

O Ya Rabbal amina, aalamiin.


Begitu juga siaran mengenai ini AMALAN UNTUK KANAK-KANAK, IBU BAPA YANG MENINGGAL DUNIA MEMPUNYAI. Dengan url https://ciriislam.blogspot.com/2018/08/inilah-amalan-anak-anak-untuk-ibu-bapa.html

Sila klik pada Kongsi ke Social Media Icon dengan Klik Di bawah dan kerja yang baik untuk anda dan yang lain ...

Sila tinggalkan komen jika pertanyaan mengenai post ini AMALAN Kanak IBU BAPA YANG MENINGGAL DUNIA MEMPUNYAI. The.

Baca Juga
SHARE
Subscribe to get free updates

Related Posts

Post a Comment

Popular